Een blogsite met power en passie!

MTO of een employee experience?

Waar geef jij de voorkeur aan? Wil je graag een MTO, oftewel een medewerkerstevredenheidsonderzoek of geef je de voorkeur aan een goede employee experience? Voor iedere werkgever is het belangrijk dat je werknemers tevreden zijn. De reden hiervoor is dat de arbeidsmarkt alleen maar krapper wordt en de tijd dat men jarenlang voor dezelfde baas werkte is al jaren verleden tijd. Als een werknemer besluit om voor een werkgever te willen werken dan moet de werkgever hier blij mee zijn. Om deze reden is het belangrijk om je werknemers tevreden te houden. MTO is een mogelijkheid om te peilen of dat lukt, maar er zijn vele andere mogelijkheden tegenwoordig. Een MTO is eigenlijk een ouderwetse benadering die lang niet altijd de gewenste resultaten oplevert. Het is cruciaal dat werknemers constant in beeld zijn en dat er niet jaarlijks gekeken wordt naar hoe ze het vinden, maar juist continu. Mogelijkheden hiervoor zijn bijvoorbeeld door gebruik te maken van Dialog. Hiermee maak je een employee experience het belangrijkste.

Wat houdt een employee experience precies in?

De makkelijkste manier om uit te leggen wat een employee experience is, is het totaal van de percepties die een werknemer heeft over alle interacties binnen de organisatie waar hij werkt. Dit is dan vervolgens weer afgezet tegen de verwachtingen van deze interacties. Dit klinkt moeilijker dan het is. Het zijn simpelweg alle ervaringen die een werknemer meemaakt binnen de organisatie waar hij werkt. Dit zijn contacten met klanten, collega’s en leidinggevenden. Een employee experience is constant aan verandering onderhevig en om deze reden is het belangrijk om dit continu te monitoren via Dialog, in plaats van eenmaal per jaar.

De soort gesprekken veranderen

Het is belangrijk dat er niet meer gesprekken plaatsvinden, maar juist andere soort gesprekken. Zorg ervoor dat de gevoerde gesprekken ook daadwerkelijk bijdragen aan het verhogen van de prestaties en de betrokkenheid van de medewerkers. Het is belangrijk dat leidinggevenden dit in de gaten houden. HR speelt hier een ondersteunende rol in, alsook Dialog. Je kan simpelweg zeggen dat de employee experience de som is van engagement en enablement. Oftewel, in hoeverre voelt de werknemer zich betrokken bij de organisatie en in hoeverre wordt de werknemer in staat gesteld om invulling te geven hieraan? Probeer het eens en voor je het weet zijn je werknemers veel meer tevreden!

Gerelateerd

Ontdekken

‘Doe het zelf’ meubels: een eigen ontwerp

De doe-het-zelvers, mensen die het leuk vinden om in plaats van een bezoekje aan...

Hoe kun je een wijnfles een tweede leven geven?

Wijn is natuurlijk hartstikke lekker en wordt het hele jaar door veel gedronken. Nu...

Alles wat je moet weten over fysio producten

Kies je voor Fysiosupplies,dan kun je kiezen om een krachtmeting te ondergaan. Het is...

3 Grappige soort sokken om cadeau te geven

Als je goede vrienden bent met iemand dan is het af en toe ook...

Waar kan ik Bitcoin kopen?

Steeds meer mensen ontdekken de kansen die aanwezig zijn op de cryptomarkt. Dit heeft...

Klein wonen, groot plezier

Het wordt steeds populairder om klein te gaan wonen. Op internet zijn er tal...

Populaire Categorien