Een blogsite met power en passie!

Wat komt er kijken bij het runnen van een schoonmaakbedrijf

Als je een onderneming wilt starten is het belangrijk dat je zorgt voor een goede voorbereiding. Zo zijn er diverse zaken waar je naar dient te kijken. Een belangrijk onderdeel is de inkoop van materialen. Dit kan gaan om producten die je door wilt verkopen, maar ook om producten die je nodig hebt tijdens het uitvoeren van de bedrijfsactiviteiten. Als schoonmaakbedrijf is het in veel gevallen nodig om schoonmaakmaterialen te kopen.

 

Zelf schoonmaakmaterialen kopen of als eis stellen bij het aannemen van een klus?

Als je een schoonmaakbedrijf hebt kun je ervoor kiezen om als eis te stellen aan de klant dat zij de juiste schoonmaakmiddelen aanschaffen. Toch is dit meestal niet de meest efficiënte manier van werken. Je kunt er vaak beter voor kiezen om schoonmaakmiddelen te kopen en de kosten daarvan te verwerken in de verkoopprijs. Als je van plan bent om zelf de schoonmaakmiddelen te kopen dan kun je op zoek gaan naar een groothandel. Bij een groothandel schoonmaakartikelen kun je de artikelen namelijk voor een stuk minder geld krijgen. 

 

Denk ook aan mondkapjes

Mondkapjes zijn niet alleen handig tijdens de corona pandemie. Als je met je collega’s op plekken komt die erg smerig zijn, dan is het ook prettig om een mondkapje te kunnen dragen. Zorg er daarom voor dat je ook voldoende mondkapjes op voorraad hebt. Inmiddels zijn de prijzen van mondkapjes flink afgenomen en kan je ze al voor minder dan 10 cent per stuk krijgen. Als je mondkapjes in grote aantallen inkoopt dan is het zeer waarschijnlijk mogelijk om deze voor een paar cent per stuk te krijgen. 

 

Hoeveel personeel neem je aan?

Als je een schoonmaakbedrijf start zijn er erg veel zaken waar je vooraf al aan moet denken. Zo is het bijvoorbeeld handig om na te denken over personeel. Kan je het werk in het begin alleen doen of moet je vanaf moment één al personeel inzetten. Kijk hierbij ook goed naar het soort contract dat je de medewerkers wilt geven. Laat bijvoorbeeld een contract opstellen door een advocaat. Een advocaat kan er namelijk voor zorgen dat je als werkgever vrijwel overal voor ingedekt bent. In het begin lijkt dit misschien niet per se nodig, maar hoe langer je onderneemt hoe groter de kans dat het een keer mis gaat. Vroeg of laat krijg je waarschijnlijk een keer te maken met een werknemer die de grens opzoekt of daar zelfs overheen gaat. 

 

Gerelateerd

Ontdekken

Waarom matcha en yerba maté je nieuwe favoriete dranken...

Matcha thee is een populair drankje dat steeds meer mensen dagelijks drinken voor een...

Van tokio’s drukte tot phuket’s rust: een reis door...

Tokio, de hoofdstad van Japan, is een stad die nooit slaapt. Iedereen heeft wel...

Waarom premium houtsoorten zoals rode meranti de beste keuze...

Waarom zou je kiezen voor premium houtsoorten? Nou, dat is eigenlijk best logisch als...

Outfits met de leukste merken

Het is weer zomer! En dat betekent dat we de leukste jurkjes tevoorschijn halen....

Ontdek de voordelen van de urban arrow elektrische bakfiets

Het is tijd om de voordelen van de urban arrow elektrische bakfiets te ontdekken....

Woningontruiming in amsterdam, rotterdam en utrecht vergeleken

Amsterdam is een stad vol charme, maar laten we eerlijk zijn, het kan ook...

Populaire Categorien